فایل صوتی:

فایل متنی:

متن سخنرانی:

پادکست حضرت نوح| قسمت پنجم

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ هَٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ يَهۡدِي لِلَّتِي هِيَ أَقۡوَمُ وَيُبَشِّرُ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ ٱلَّذِينَ يَعۡمَلُونَ ٱلصَّـٰلِحَٰتِ أَنَّ لَهُمۡ أَجۡرࣰا كَبِيرࣰا.»

آقا اگه بلد بود زن و بچه خودش را نگه می داشت.

اگر شما را پیغمبر طلاق بدهد بهتر از شما گیرش میاد. فکر نکنید الان پیغمبر محتاج یک زندگی با شما قرار گرفته است. نه خیر.

شما ببینید حضرت نوح گرفتار یک زنی شده است که مثل زنهای پیغمبر خودمان است.

یا محض الکفر یا محض الایمان یا محض کفر یا محض ایمان وسط لحاف نخواب.

«سلام علی نوح فی العالمین»

دین، حقیقتی جوان پسند

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عرض می کنم خدمت همه شنوندگان عزیز پادکست محفلی نوحی آخرالزمانیمان.

ان شاءالله که چشممان به جمال حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف روشن بشود. ثواب این پادکست هم را هدیه میکنیم به روح مرحوم شهید عزیز مقاومت سید الشهداء مقاومت سید حسن نصرالله عزیز.

خوب در این جلسات داشتیم راجع به حضرت نوح بحث میکردیم. گفتیم آقا مردم در مقابل دعوت حضرت نوح نایستادند. اون کسانی که ایستادند ملأ بودند، مترف بودند. البته از این طرف هم هست. کسانی که جوانهای پاک اند، اینها بی شیله پیله اند، اینها دور و بر پیغمبران می تابند. اینها کسانی اند که دور و بری های پیغمبرند و کسانی که عمدتا دنیا گرا شدند، پیر شدند، یک مقداری هم ملاحظه کاری در آنها زیاد شده است، اینها دعوت انبیا رو پاسخ نمیدهند. برای همین ممکن است کسانی که به تعبیر حضرت امام کسانی که طعم فقر و محرومیت را چشیده اند این پابرهنه‌ها، این‌ها کسانی‌اند که ولی‌نعمت ما هستند و تا آخر اینها هستند که با انقلابها باقی میمانند.

آنهایی که دارند بخوربخور میکنند، اینها با انقلاب ها باقی نمی مانند و جوانهایی که به ظاهر خیلی وقت ها این پیرمردها به آنها میگویند که شما جوانای خام کله خرابی هستید، اینها همان فطرت های پاکی هستند که دعوت انبیاء را می پذیرند.

عرض کردم که دین در تعریف خودش جوری است که جوان پسند است، پیرمردی نیست. اگر دیدیم که یک مقداری پیرمرد پسنده شده است و جوان دارد ابا میکند، معلوم است مفاهیم دینی را برداشتیم یک جوری ترتیب دادیم که خلاف آن جوری است که پیامبران میامدند در صحنه و میدان و قرآن میگفتند و اینها پر از مفاهیم جهاد است. خود این مفهوم جهاد جوان پسند است. خودش آدم را می کشاند وسط خودش. اینجوری تیز و محکم برخورد کردن با نظام طاغوت این است که آدم را میکشد.

ماجرای حضرت نوح نبی

خوب یکی از موضوعات دیگری که خیلی در چشم میزند در مورد حضرت نوح که یک بحث مبنایی دارد آن این است که آقا «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.» آقا نوح اگر بلد بود خودش زن و بچه خودش را نگه میداشت. چرا اینجوری شده است؟ چرا اتفاقا زن و بچه خودش نیستند در ماجرا؟ چرا آها ایمان نمی آورند؟ چرا اونها جزء کفار اند؟ خب اینجا من باید یک توضیحی بدم. توضیح مهم.

اولا در این قضیه زن را با بچه جدا کنید چون هر کدامش یک ویژگی دارد.

زن حضرت نوح.، همسر حضرت نوح با فرزند حضرت نوح حساب کتابشان فرق دارد که هر کدام جدا باید توضیح داده بشود.

خب بریم سراغ همسر عزیزشان. اولا اینو بدونید همسر حضرت نوح یک همسر بسیار خوبی داشته به نام عموره که خیلی زن بافضیلت و با کمالاتی بوده است و جزو اجداد و جدات پیغمبر بوده و مادر سام هم بوده است. سام کسی است که بعد از حضرت نوح جانشین حضرت نوح میشود.

یک همسر خیلی فوق العاده داشته مثل پیغمبر ما که یک خدیجه ای داشته است که واقعا به او افتخار میکرده است و واقعا کوثر باید از این مادر بیرون بیاید. بالاخره یه مادر فوق العاده ای بوده و یک همسر فوق العاده بوده است حضرت خدیجه ام المومنین.

در مورد حضرت نوح هم عموره همسر حضرت نوح بوده است. زن بسیار پاکدامن، بسیار فوق العاده در دعوت نوح بسیار همراه و مادر سام که در حقیقت جانشین حضرت نوح است. اما یک زن بدی هم بعدش داشته است البته یک زن بد من عرض کردم زن خطاکار بدکاره نه به این معنا که خدای نکرده زناکار، منظور اینجوری نبوده است. ولی خلاصه تو دعوت نوح آب میکرده. در هدف نوح حرکت نمی کرده است. همسر نوح نبوده، هم پر نوح نبوده، صرفا هم بالین نوح بوده است.

این یک مقدمه ای داره. ببینید کسانی که بزرگند، در خانواده های پر اصل و نسبند. اینها بدانند فضا برایشان بسیار آماده است هم برای رشد. مثل کایت سوار هایی هستند که از بالای یک دره ای شروع میکنند کایتشان را راه میاندازند یا میروند در فضای آسمانی بیکران کیف حالش را میکنند از این فضا استفاده میکنند یا کایتشون خراب است با مغز میخورند زمین. این را بدانید ماشین های پرسرعت اگر خوب حرکت میکنند ماشین هایی هستند که سریع به مقصد میرسند. اما اگر شروع بکنند به ویراژ دادن و گاز الکی دادن و ترمز الکی کردن و خلاصه مسیریابی درست نکنن با مغز میخورن زمین اینها. این یک قاعده است.

لذا کسانی که در خانواده های اصیل و پر اصل و نسب، در خانواده های فرهیخته و مومن با اهداف عالی حرکت میکنند اینها بسیار بسیار آماده اند برای انحراف. یک نکته مهم رو دقت بکنید. گاهی اوقات حرکت های سیاسی که میکنند گندکاری های سیاسی ای که میکنند در حد آثار بسیار بین المللی میگذارند از خودشان.

شما سوره مبارکه احزاب رو ببینید آیه 28 به بعد. ببینید در مورد خود پیغمبر خودمان یک نگاهی بکنید. پیغمبر خودمون یک همسرانی داشته به تعبیر خود قرآن یک همسرانی داشته است سوتی. شما نگاه بکنید همسرانی داشته است که کلا دست پیغمبر را خط میزدند، اینها همراه نبودند. گاهی اوقات میگویم دست خط زدن، خلاصه کم گفتم مشتری بشی ها. بعدا بهت نشان میدهم در آیات. اینها پشت به پشت هم میدادند برای اینکه پیغمبر را زمین بزنند. برنامه پیغمبر را عوض بکنند.

سوره مبارکه احزاب رو ببینید. «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ قُل لِّأَزۡوَٰجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدۡنَ ٱلۡحَيَوٰةَ ٱلدُّنۡيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيۡنَ أُمَتِّعۡكُنَّ وَأُسَرِّحۡكُنَّ سَرَاحࣰا جَمِيلࣰا.»

پیغمبر به زنانت بگو «إِن كُنتُنَّ تُرِدۡنَ ٱلۡحَيَوٰةَ ٱلدُّنۡيَا وَزِينَتَهَا» اگر شما حیات دنیا میخواهید زینت حیات دنیا میخواهید، اگر میخواهید وارد بازی های سیاسی بشوید، اگر دنبال مال و پول و فلان هستید، اگر دنبال این هستید که ساخت و پاخت با نظام کفر بکنید تا بتوانید عمل بینیتان را در فرانسه انجام بدهید، اگر اینجوری است «فَتَعَالَيۡنَ» بیائید «أُمَتِّعۡكُنَّ وَأُسَرِّحۡكُنَّ سَرَاحࣰا جَمِيلࣰا.» بلند شوید بیائید من بهره مند تان میکنم. مهریه تان را هم میدهم. یا علی. خداحافظ.

به یک «سَرَاحࣰا جَمِيلࣰا» به یک طلاق جمیله. خلاصه بروید پی کارتان دیگر. بله «وَإِن كُنتُنَّ تُرِدۡنَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلدَّارَ ٱلۡأٓخِرَةَ» اگر خدا را میخواهی، اگر رسول را میخواهید، اگر آن سرای قیامت را میخواهید، «فَإِنَّ ٱللَّهَ أَعَدَّ لِلۡمُحۡسِنَٰتِ مِنكُنَّ أَجۡرًا عَظِيمࣰا»

محسنات شما را خدا اجر عظیم میدهد. زنان محسن و نیکوکار شما را خدا اجر میدهد.

«يَٰنِسَآءَ ٱلنَّبِيِّ مَن يَأۡتِ مِنكُنَّ بِفَٰحِشَةࣲ مُّبَيِّنَةࣲ يُضَٰعَفۡ لَهَا ٱلۡعَذَابُ ضِعۡفَيۡنِۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى ٱللَّهِ يَسِيرࣰا»

ای زنان پیغمبر! هر کدومتان فاحشه مبینه انجام بدهد یک فحشای مبین روشن، باز هم عرض می کنم فحشا و فاحشه در ادبیات قرآنی به معنای زناکاری نیست. به معنای خطای فاحش است. خطای فاحش رو میگن فاحشه اون «ه» علامه است. «ه» در حقیقت مبالغه است.

شما شبیه زنهای دیگر نیستید. شما اگر خطا بکنید «يُضَٰعَفۡ لَهَا ٱلۡعَذَابُ ضِعۡفَيۡنِ» دوبرابر عذاب میشوید، چند برابر عذاب میشوید چون چند برابر خطا کردید و می کنید.

«وَمَن يَقۡنُتۡ مِنكُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَتَعۡمَلۡ صَٰلِحࣰا نُّؤۡتِهَآ أَجۡرَهَا مَرَّتَيۡنِ وَأَعۡتَدۡنَا لَهَا رِزۡقࣰا كَرِيمࣰا» اگر خاضعانه برای خدا و رسول خضوع کنید و عمل صالح انجام بدید. در پازل پیغمبر باشید «نُّؤۡتِهَآ أَجۡرَهَا مَرَّتَيۡنِ» این طرف دو برابر آن طرف هم دو برابر. ما پاداش دو برابر به شما میدهیم «وَأَعۡتَدۡنَا لَهَا رِزۡقࣰا كَرِيمࣰا» برای او رزق نیکویی قرار میدهیم.

«یا نساء النبی.» ای زنای پیغمبر!

«يَٰنِسَآءَ ٱلنَّبِيِّ لَسۡتُنَّ كَأَحَدࣲ مِّنَ ٱلنِّسَآءِ إِنِ ٱتَّقَيۡتُنَّۚ فَلَا تَخۡضَعۡنَ بِٱلۡقَوۡلِ فَيَطۡمَعَ ٱلَّذِي فِي قَلۡبِهِۦ مَرَضࣱ وَقُلۡنَ قَوۡلࣰا مَّعۡرُوفࣰا» شما قول، خاضع نکنید. جوری طمع نکنید که کسانی که کار سیاسی میخواهند بکنند و میخواهند زیرآب پیغمبر را بزنند روی بیت پیغمبر حساب باز بکنند «وَقُلۡنَ قَوۡلࣰا مَّعۡرُوفࣰا» حرف معروف بزنید. حرف شایسته بزنید. نگذارید مورد سوء استفاده قرار بگیرید.

برای همین است که من خدا به شما میگویم «وَقَرۡنَ فِي بُيُوتِكُنَّ» بمانید در خونه ها و اگر نمیتوانید کار سیاسی بکنید که شما نباید کار سیاسی بکنید چون که گند میزنید، این کار را نکنید و وارد این بازی نشید. شما خودتون رو وارد این بازی نکنید.

خوب می بینید همین موضوع ادامه پیدا می کند در سوره مبارکه تحریم. سوره مبارکه تحریم را نگاه کنید. حالا ممکن است شما فکر کنید حاج آقا نوحش کجاش است؟ حالا بهتون میگم نوحش کجاش است. ببینید همسر پیغمبر بودن لزوما چک سفید نیست. همسر پیغمبر بودن یعنی با مغز گاهی اوقات زمین خوردن

دارد «وَإِذۡ أَسَرَّ ٱلنَّبِيُّ إِلَىٰ بَعۡضِ أَزۡوَٰجِهِۦ حَدِيثࣰا» خوب این آیات دقت کنید ببینید چقدر در معرضند. اتفاقا بیت پیغمبران چقدر در معرض خطا هستند. وقتی که یه رازی را پیغمبر به یکی از همسرانشان گفت «فَلَمَّا نَبَّأَتۡ بِهِۦ وَأَظۡهَرَهُ ٱللَّهُ عَلَيۡهِ عَرَّفَ بَعۡضَهُۥ وَأَعۡرَضَ عَنۢ بَعۡضࣲۖ» خدا وقتی که پیغمبرش را روشن کرد نسبت به این قضیه، پیغمبر اومد بخشی از این راز را گفت به اینها و بخشی هم نگفت. شاید نگفت به خاطر اینکه اینها میتوانستند توطئه های علی البدل بزنند «فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ» وقتی که در حقیقت این خبر داد به آنها «قَالَتۡ مَنۡ أَنۢبَأَكَ هَٰذَاۖ». برگشته زن پیغمبر به پیغمبر میگوید کی بهت خبر داد؟ بابا یه خدایی هست خبر میدهد.«قَالَ نَبَّأَنِيَ ٱلۡعَلِيمُ ٱلۡخَبِيرُ» یک علیم خبیر به من خبر داد یکخدای دانایی.

بعد ببینید کار چه جوری دارد میشود.«إِن تَتُوبَآ إِلَى ٱللَّهِ فَقَدۡ صَغَتۡ قُلُوبُكُمَاۖ» اگر توبه بکنید شما دو نفر دو زن توبه بکنید. دلتان منحرف شده تموم شده است دیگر شما گند را زدید. «وَإِن تَظَٰهَرَا عَلَيۡهِ» ببینید در معرض اینند. اگر پشت به پشت هم بدید که بخواهید پیغمبر را زمین بزنید، یعنی همسر پیغمبر میتونه پیغمبر رو زمین بزند، میتواند برنامه ریزی کند این کار را بکند «فَإِنَّ ٱللَّهَ هُوَ مَوۡلَىٰهُ وَجِبۡرِيلُ وَصَٰلِحُ ٱلۡمُؤۡمِنِينَۖ وَٱلۡمَلَـٰٓئِكَةُ بَعۡدَ ذَٰلِكَ ظَهِيرٌ» خدا مولای اوست، جبرئیل مولاست، جبرئیل کمک میکند، جبرئیل پشتوانه است، «صالح المومنین» مومنین صالح حواسشان را به پیغمبر میدهند در رأسش امیر المومنین علی ابن ابی طالب. «وَٱلۡمَلَـٰٓئِكَةُ بَعۡدَ ذَٰلِكَ ظَهِيرٌ» بعد از این تازه ملائکه هم هستند. «عَسَىٰ رَبُّهُۥٓ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبۡدِلَهُۥٓ أَزۡوَٰجًا خَيۡرࣰا مِّنكُنَّ» اگر شما را پیغمبر طلاق بدهد بهتر از شما گیرش میاید. فکر نکنید الان پیغمبر محتاج یک زندگی با شما قرار گرفته است، نخیر، «خَيۡرࣰا مِّنكُنَّ مُسۡلِمَٰتࣲ مُّؤۡمِنَٰتࣲ قَٰنِتَٰتࣲ تَـٰٓئِبَٰتٍ عَٰبِدَٰتࣲ سَـٰٓئِحَٰتࣲ ثَيِّبَٰتࣲ وَأَبۡكَارࣰا» یک زنان شایسته مسلمان مومن فرمانبر توبه کار خداپرست روزه دار حالا چه باکره چه غیر باکره.

اینجاست که به مومنین می گوید مومنین «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ قُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَأَهۡلِيكُمۡ نَارࣰا» هوای زن و بچه را داشته باشید، هوای خانواده خودتان داشته باشید. البته آنها اختیارات خودشان را دارند. اختیار خودشان را دارند.

لذا کسانی که زن و بچه ای که اختیار خودشان را دارند یک آدمی اند توی یک شرائطی هم قرار می گیرند، این شرائط زندگی با یک همسری مثل پیغمبر اگر طرف ناخالصی داشته باشد تلپ! ناخالصی می زنه بیرون. و اتفاقا کارهایی می کنند.

ما در زندگی مسوولین خودمون گاهی اوقات دیدیم. همسرانشون، فرزندانشون دخترانشون، کارهایی میکنند، حرفایی میزنند، جفتک هایی میزنند، جفت پا میگیرند برای نظام که به صورت معمول آدم های دیگر نمی گیرند و به صورت معمول تاثیر آدم های معمولی اصلا این مقدار تاثیر نیست. نمی خوام اشاره بکنم. احتمالا تو خیلی از این خاطرات خودتان به لحاظ سیاسی دنبال کنید پیدایشان می کنید.

و اما بخش نوحش. شما ببینید حضرت نوح گرفتار یک زنی شده است که مثل زن های پیغمبر خودمان است. مثل برخی از زن های پیغمبر خودمان استکه ضرب المثل کفر شده. «ضرَبَ ٱللَّهُ مَثَلࣰا لِّلَّذِينَ كَفَرُواْ ٱمۡرَأَتَ نُوحࣲ وَٱمۡرَأَتَ لُوطࣲۖ» شده اند ضرب المثل کفر زن نوح و زن لوط که اینها «كَانَتَا تَحۡتَ عَبۡدَيۡنِ مِنۡ عِبَادِنَا صَٰلِحَيۡنِ» اینها تحت نظر دو تا از عباد ما بودند. دو تا از عباد صالح ما بودند. هم بستر و هم بالین آنها بودند. «فَخَانَتَاهُمَا» اینها هم خیانت کردند. خیانت کردند یک بار دیگر هم عرض کردم نه اینکه فکر کنید کار زشتی انجام دادند، فحشا انجام دادند، نخیر، ولی این کاری که کردن از فحشا گاهی اوقات بالاتر است. این کاری که کردن، جفت پا گرفتن برای پیغمبر است. اینها قطعا جزء کفاری هستند که زن حضرت نوح جزو کسانی است که حتما جزء غرق شدگان هستند.این ماجرای همسر پس ماجرای همسر اینطوری است. آقا کسی که همسر شده نسبت پیدا کرده است، این نسبت های نسبی و سببی. من داماد کی ام، این داماد اوست، اون پسر اوست، اینها نه تنها گاهی اوقات جلو نمی برد آدم ها را بلکه با مغز زمین می زند. آدم ها اختیار خودشان را دارند. مقداری از ناخالصی را اینجا خودشون نشون میدهند.

ماجرای فرزند نوح

و اما فرزند نوح. فرزند نوح این مدلی نبوده کارش، بحثش این مدلی نیست. او از یه بحث دیگری پیروی میکند که من این را بعدا مبانی اش را میگویم. فعلا سردستی به شما یک چیزی را عرض بکنم. سوره مبارکه هود آیه 42 اینجوری دارد «قِيلَ يَٰنُوحُ ٱهۡبِطۡ بِسَلَٰمࣲ مِّنَّا وَبَرَكَٰتٍ عَلَيۡكَ وَعَلَىٰٓ أُمَمࣲ مِّمَّن مَّعَكَۚ وَأُمَمࣱ سَنُمَتِّعُهُمۡ ثُمَّ يَمَسُّهُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِيمࣱ»  دارد «وَهِيَ تَجۡرِي بِهِمۡ فِي مَوۡجࣲ كَٱلۡجِبَالِ» کشتی در میان امواج کوه آسا حرکت میکرد «وَنَادَىٰ نُوحٌ ٱبۡنَهُ» و نوح فرزندش ندا داد بلند شو «وَكَانَ فِي مَعۡزِلࣲ» رفته بود یک گوشه ای و جزو کفار نبود. فرزند نوح جزو کفار نبود، وسط لحاف بود. در قضایای آخرالزمانی و نوحی موقعیتی و لوکیشنی به نام وسط لحاف حذف میشود. دیگر کسی نمیتواند وسط لحاف بخوابد یا بیا این طرف یا برو آن طرف.

قضیه اینجوری است. بهش میگویند «وَكَانَ فِي مَعۡزِلࣲ يَٰبُنَيَّ ٱرۡكَب مَّعَنَا وَلَا تَكُن مَّعَ ٱلۡكَٰفِرِينَ» با کافران نباش. چونکه اگر تو همینجوری وسط لحاف بمانی در جامعه مومنین نیستی. آخرش با کافران محشور میشوی با اینکه خودت کافر نیستی. سوار شو سوار شو.

غربالگری در آخر الزمان

این بر میگردد به یک بحث مبنایی و آن بحثی که من ان شاءالله جلسه بعد راجع به آن صحبت میکنم.

بحث تمحیص.غربال. غربالگری یکی از ویژگی هایی است که باید انجام بشود. خدا نمیگذارد کسی همینجوری «فی قلوبهم مرض» قرار بگیرد، مگر اینکه مریضیش را انقدر زیاد کند که وضعیتش مشخص بشود. خدا نمیگذارد آدم ها همین جوری باقی بمانندد. به خصوص در شرایط نوحی. در شرایط غرقی. در شرایط آخرالزمانی یا محض الکفر یا محض الایمان یا محض کفر یا محض ایمان. وسط لحاف نخواب.

اگر در زمان پیغمبر خودمان و یک پیغمبرهای دیگری می شد این کار را کرد، که به تعبیر قرآن میگوید «وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَعۡبُدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ حَرۡفࣲ» کسانی که خداپرستی می کنند در حاشیه ولی «فَإِنۡ أَصَابَهُۥ خَيۡرٌ ٱطۡمَأَنَّ بِهِۦۖ وَإِنۡ أَصَابَتۡهُ فِتۡنَةٌ ٱنقَلَبَ عَلَىٰ وَجۡهِهِۦ»

کسانی که خیری، پولی، پله ای، چیزی باشد، میایند این طرف، مشکلی باشد درگیری باشد میروند آن طرف. خدا میگوید «خَسِرَ ٱلدُّنۡيَا وَٱلۡأٓخِرَةَۚ»  این ها خسر الدنیا و الآخره اند.

دیدید این کسایی که بازی زو می کنن. این کسایی که بازی زو می کنند خیلی در ذهن من زیاد میایند. بعضی ها بلند میگویند زو چنان میرود وسط صحنه میگیرند زیر پیراهنش را پاره میکنند یا میزند یا میخورد. خب این در حقیقت عشق بازی زو مال اینهاست. بعضی آدم ترسویی هستند و نمیتوان بیاید وسط، چنان یه نفس میگیرد پایش را میگذاره یکم آن طرف. نه کسی با این کار دارد نه این با کسی کار دارد. این وسط به این فکر میکند که داره بازی میکند. نه کسی این را تحویل میگیرد نه این کسی را میتواند تحویل بگیرد نه لذت میبرد حتی از بازی. اصل لذت «اهدی حسنیین» این مال کسانی هست که زو میکشند میروند آن وسط.

در آن وسط بزن بزن است. بزند بخورد. آنجا زیرپیراهن پاره میکنند آنجا آنها لذت میبرند نه کسانی دیگر.

اینجاست که میخواهم عرض کنم یک بحث مبنایی را باهمدیگر انشالله خواهیم کرد و آن بحث این است که وسط لحاف دیگر نمیشود ماند. داریم به سمت آخرالزمان میرویم. شرایط نوحی شما نمیگذارد این کار را بکنید.

من باید یه مقداری راجع به پروسه غربالگری خدا به خصوص در جریان نوح و در جریان آخرالزمان صحبت بکنم.بدونیم که «حافظ از دست مده صحبت این کشتی نوح/ ورنه توفان حوادث ببرد بنیادت»

یا علی. خداحافظ.